WSK Champions Cup. První závod sezóny 2023 s novou technikou IPK Marka Skřivana

Zveřejněno 31. 1. 2023

Za mrazivého Lednového počasí se jel první letošní závod na trati
v Italském Lonatu

Max po prvním seznámení s novou třídou a technikou při listopadovém závodu WSK
v roce 2022 a testováním na začátku ledna 2023 se zúčastnil prvního letošního ostrého závodu.

Středa a čtvrtek byly jako vždy věnovány seznámení s podmínkami tratě a nastavením potřebné techniky po dvoutýdenní pauze. Trasa byla převážně suchá, ale mrazivá.

Do třídy OK, ve které letos jede Max, se přihlásilo celkem 42 jezdců z celého světa, včetně několika kolegů z České republiky.

Pátek byl ve znamení oficiálních tréninků s časomírou, kde si Max nevedl špatně a pohyboval se ve skupině 20 jezdců na 12. místě. Poté se jela kvalifikace, kde Max musel předjíždět ve svém nejrychlejším kole a nakonec
zajel 33. celkový čas.

Technika připravena od Marka Skřivana s mechanikem honzou
a tátou lukym, byla výborná

Max dostal ještě od kluků poslední instrukce a potřebné rady do startu první finálové jízdy ve skupině A, kde se posunul o jednu příčku v před a dostal se tím pádem na 21 trestných bodů.

Do druhé finálové jízdy, na kterou se Max moc těšil se jela už po setmění. Max startoval ve skupině A znovu podle času z měřeného tréninku, konkrétně ze 17. místa, a výsledek byl skvělý, protože projel cílem na 9. místě.

Sobota

Max byl ve skupině A a jel v sobotu pouze ranní Warm-up, kde se mu nad míru dařilo a zajel třetí nejrychlejší čas ve skupině. Následně Maxe čekala poslední rozjížďka ve skupině A, kde ze 17. místa na startu dojel na místě 12.

V neděli po součtu trestných bodů v rozjížďkách se Max dostal do prefinal skupiny B, kde mu byla přidělena dvanáctá pozice na startu.

Předtím se jel ranní warm-up, během kterého Max boural kvůli vodě, která vytekla z předchozí motokáry, ale i přesto zajel vynikající třetí čas.

Mechanici měli hodně práce se zkroucenou zadní osou
a prasklým ráfkem, ale naštěstí byl rám v pořádku a Max mohl startovat v první řadě.

Start do prefinále se stihl a tak ze šesté řady na startu dokončil Max prefinálovou jízdu na výborném devátém místě.
A zatáčku kde boural v ranním Warm-upu už vůbec neřešil.

Tím pádem zde byla možnost jet poprvé ve WSK superfinále…

Max si věřil že to bodově dopadne a bude to mezi 36 jezdci, kteří postupují.

A měl pravdu, nakonec z toho bylo 22. místo
a tím pádem start z jedenácté řady na startovním roštu.

Závod který se jel na 21 kol Max nakonec dojel na 21. místě po krásných soubojích.

Velká spokojenost a poděkování za výbornou spolupráci a přípravu patří Markovi Skřivanovi, Honzovi Kadlecovi
a Macháč Motors, protože motory fungovaly jako hodinky.

Dále velké poděkování patří partnerům, bez kterých by se nebylo možné zúčastnit.

1300 m

délka tratě

1-8°C

teplota v destinaci
polojasno až jasno

6

sjetých sad pneumatik

60

projeto litrů benzínu

850

kilometrů transport na trať