Radost z prvního vítězství a dominance jednoho týmu
V pořadí třetí podnik šampionátu F4 CEZ na Slovakia Ringu přinesl mnoho nezapomenutelných
okamžiků pro závodníky a atraktivní podívanou pro diváky. Oscar Wurz byl nepřekonatelný v prvních
dvou závodech, ale v tom třetím našel přemožitele v podobě Maxe Karhana.
Oscar Wurz z týmu Jenzer Motorsport dorazil na Slovakia Ring jako lídr šampionátu. Měl téměř
dvojnásobný počet bodů než v pořadí druhý Kirill Kutskov z týmu Maffi Racing. Další jezdci,
pravidelně startující v F4 CEZ, pak ztráceli ještě další body. Obecně se tedy předpokládalo, že Wurz
s Kutskovem se na Slovensku poperou o prvenství. Favoritem byl především Wurz a svou pozici
potvrdil hned v prvním závodě. Zajel pole-position, skvěle odstartoval a vyhrál. Za ním byl však souboj
velmi vyrovnaný a intenzivní. O zbylé dva stupně vítězů se spolu utkali Kutskov, Jonathan Correrella
z týmu Gender Racing, Max Karhan z Jenzer Motorsport a Miroslav Mikeš z JMT Engineering. Souboje
kolo na kolo a předjížděcí manévry nakonec vyústily v kontakt mezi Mikešem a Correrellou. Zatímco
český jezdec vyjel mimo trať, Correrella pokračoval a v cíli uhájil třetí místo s náskokem 0,1 sekundy
před Karhanem. Kutskov dojel druhý.
Průběh prvního závodu dával tušit, že Wurz bude mít na vrh. To prokázal i ve druhém závodě, kdy mu
sice zhasl motor na startu, ale on se dokázal propracovat dopředu až na první místo. Ačkoliv mu
v tom výrazně pomohl safety car, pořád platil za nejrychlejšího jezdce na trati. O výhru ovšem musel
tvrdě bojovat. Correrella, Karhan, Kutskov a Mikeš mu nedarovali nic zadarmo a teprve až v závěru
závodu se Wurz propracoval do čela. Čtyři minuty před koncem závodu se pak úspěšným manévrem
na Kutskova posunul na druhé místo Miroslav Mikeš. Český jezdec z českého týmu tak poprvé slavil
na stupních vítězů. Karhan dojel opět čtvrtý, za ním Correrella.
Závěrečný závod dostal zcela nový náboj v boji o prvenství. Karhan po startu z druhého místa vedl,
brzy se na něj dotáhl Wurz a převzal vedení. Jenže Karhanovi neunikl. Právě naopak. Stájoví kolegové
jezdili v těsném sledu za sebou a Karhan brzy začal útočit. Díky jejich souboji se k nim přiblížil
Correrella a všichni začali pomýšlet na vítězství. Těsné, ale velmi čisté souboje mezi Wurzem a
Karhanem byly pastvou pro oči. Navzájem si věřili a respektovali. Chtěli vyhrát, ale v případě jejich
vzájemné kolize by nebyly u týmu Jenzer Motorsport nadšení. Bok po boku projížděli zatáčkami a
předháněli se v tom, kdo povede. Karhanovi se v závěru podařilo usadit na čele, a především úspěšně
bránit Wurzovi, který zároveň hájil svou pozici před Correrellou. Český závodník Max Karhan tak
dosáhl na své premiérového prvenství v F4 CEZ a s ním se radovalo i publikum na tribunách.
Z řad mladých dam ve startovním poli byla v průběhu víkendu nejúspěšnější Michalina Sabaj, která
dojela dvakrát na pátém místě a zaznamenala své nejlepší výsledky v F4 CEZ. Velkou premiéru za
volantem formule 4 absolvoval Teodor Borenstein z týmu Jenzer Motorsport. V měřených trénincích
prokázal rychlost, ale v závodech se ještě učil a bohužel ve dvou případech skončila jeho jízda kolizí
s Gabrielem Holguinem z týmu Maffi Racing.
Víkend na Slovakia Ringu opět ukázal dravost a houževnatost závodníků a závodnic. Teď si ovšem dají
delší pauzu a vrátí se v srpnu na čtvrtý podnik sezony na Autodromu Most.
ZDROJ: Petr Frýba