Další velký vysněný závod Maxe ve znamení dvojek.
Max Karhan si splnil svůj sen účastnit se závodu v Třinci jako pilot ve třídě OK, což je klíčový krok pro jeho budoucí kariéru.
Max prohlásil: „Pokud chceš být dobrý
v závodech a pokračovat v postupu, je nezbytné závodit s těmi nejlepšími.“
Díky našim partnerům, bez kterých by to nebylo možné, se nám to povedlo…
Max měl možnost startovat na divokou kartu
v tomto šampionátu a zúčastnit se jednoho ze čtyř závodů Mistrovství Evropy, konkrétně na okruhu Steel Ring v Třinci.
Konkurence byla nesmírně silná, což bylo pro Maxe klíčové pro získání dalších zkušeností
v nové kategorii, kterou v letošní sezoně závodí. Celkem se na startu sešlo 204 závodníků z 60 různých národností z celého světa. Tito závodníci reprezentovali tři kategorie, včetně největších a nejúspěšnějších týmů v juniorské F1. Včetně trenérů, mechaniků a členů týmů, se celkový počet účastníků tohoto závodu pohyboval okolo tisíce lidí.
Max přijel na okruh Steel Ring s mechanikem Honzíkem už v úterý odpoledne.
Od středečního rána začal připravovat svou techniku, včetně nového podvozku, který byl nutný po předchozím závodě.
Navíc bylo nutné zajistit od pořadatele předepsaný benzín a jak suché, tak mokré pneumatiky. Poté museli projít technickými
a administrativními přejímkami
Čtvrtek
V čtvrtek Max absolvoval několik volných tréninků určených pro jeho kategorii. Díky příznivému počasí měl možnost otestovat jak suchý, tak mokrý podvozek a také se mu podařilo zajet motory, které pro něj připravili motoráři z rodiny Machačů.
Pro Maxe byla ztráta na nejrychlejšího závodníka sice přijatelná, ale bohužel stále velká. Během tréninků se vyskytlo několik nepříjemností – jednou mu přestal fungovat motor a neustále si stěžoval na problémy
s brzdami. Na druhou stranu, podvozky fungovaly výborně.
Nakonec byly podvozky a motory ve středu večer připraveny tak, aby Max mohl v pátek vstoupit do závodních soubojů.
Pátek
V pátek byly na programu ještě dva volné tréninky, po nichž následoval měřený trénink. V tomto tréninku Max dosáhl 21. nejrychlejšího času a byl zařazen do skupiny E. V pátek se ještě konal první Heat E+F, kde Max dojel na 16. místě.
Sobota
Sobota začala ranním Warm up a pokračovala čtyřmi heaty. Max skončil na 22. místě
v rozjížďkách D+E, B+E a C+F a na 16. místě
v rozjížďce A+E.
Po součtu bodů se max umístil na 65. místě.
Neděle
Neděle začala také ranním Warm-upem
a pokračovala předfinálovou jízdou. Bohužel, motor znovu selhal a tři kola před cílem se motokára zastavila…
Po závodech Max uvedl: „Nashromáždili jsme mnoho dalších zkušeností závodění s nejrychlejšími soupeři na světě. Samotná možnost se tohoto závodu zúčastnit je pro mne velkým úspěchem. Chtěl bych poděkovat mechanikům
a partnerům za jejich podporu, velmi si toho vážím.“