Champions of the future: Steel ring, Třinec

Zveřejněno 8. 5. 2023

První závod Maxe v tomto šampionátu!

Champions of The Future, Steel Ring, Třinec je pro mě splněný sen,“ řekl Max Karhan
a vysvětlil, proč je pro něj tak důležité: „Mohu získat cenné zkušenosti v mé první sezóně ve třídě OK, a to tím, že budu závodit s těmi nejlepšími jezdci z celého světa. V tomto šampionátu se například účastní junioři F1 týmů jako Ferrari, AMG Mercedes, Red Bull, stáj Fernanda Alonsa, Prema, ART a další.

Vlastně je to před závodem Mistrovství Evropy, který se pojede ve stejné sestavě na stejné
trati – takový ostrý test nanečisto,“ shrnul Max
a představil další nadcházející závod.

Po přesunu z WSK závodu v Cremoně předchozí víkend se tým poprvé letos v polovině sezony 2023 dostal do České republiky, kde dorazili na Steel Ring Třinec ve středu ráno. Zde začali
s volnými tréninky, během kterých museli zajet tréninkové motory a pokusit se o co nejlepší nastavení podvozků pro specifické pneumatiky určené pro tento závod. Tyto pneumatiky se liší od těch, které Max používal v předchozích závodech.

Čtvrtek

Ve čtvrtek už začalo být napínavější
a možnosti se zúžily na poslední volné tréninky. Max se ve své skupině dostal na
svůj nejlepší čas – sedmý nejrychlejší
ve své skupině.

Poté přišla kvalifikace, která se vůbec nepovedla, a Max ve své skupině zajel až 24. nejrychlejší čas.

Na základě zajetých časů byli jezdci rozděleni do heatových skupin. Max byl zařazen do skupiny D.

V prvním rozstřelu skupin C+D dojel Max na 20. místě, ve druhém rozstřelu skupin B+D na 19. místě. Stále bylo co ladit a Max nebyl úplně spokojený s nastavením podvozku.

Pátek

V pátek začal den ranním warm-upem, kde se před dalšími rozjížďkami prověřovala technika.

V dalším rozstřelu heatových skupin A+D dojel Max na 20. místě a v rozstřelu skupin D+E na 17. místě.

Technika stále nefungovala úplně podle představ a Max měl pocit, jako by měl prasklý rám, ale to se nepotvrdilo, a tak musel nadále bojovat.

Po sečtení bodů se Max celkově umístil na 63. příčce, což mu umožnilo startovat v Super Heatu (předfinále). Pro Maxe byl sen se tam vůbec probojovat a povedlo se mu to!

V Super Heatu dojel Max na 29. místě, ale bohužel dostal 5 sekund navíc za spadlý přední nárazník, čímž se propadl na 31. místo. Do finále, kam postupuje pouze 36 jezdců ze všech skupin, už se mohl jen dívat a sledovat, jak si vedou jeho soupeři.

Po celou dobu se bojovalo s technikou, hlavně na suchém podvozku, a jednou musel být nasazen jiný motor, který také moc nefungoval. Nastavení se úplně nepovedlo a musel jsem dost bojovat, ale beru to jako ostrý test před závodem Mistrovství Evropy a věřím, že tam už se nám nastavit techniku podaří,“ okomentoval tento závod Max.


Poděkování patří hlavně partnerům a celému týmu za podporu a možnost zúčastnit se tohoto závodu.

1234 m

délka tratě

18°C

teplota v destinaci
Proměnlivé - déšť i slunce

8

sjetých sad pneumatik

60

projeto litrů benzínu

1200

kilometrů transport na trať