Také jsme navštívili muzeum Ferrari
a pomník na okruhu Imola, kde v roce 1994 zahynul brazilský pilot Formule 1 Ayrton Senna po srážce
s betonovou bariérou během Grand Prix San Marina na Autodromu
Enzo e Dino Ferrari v Itálii.
Po 4 denním testování se následující dva dny věnovalo přípravě techniky a dalšímu novému rámu. Navíc v úterý došlo k neplánovanému výletu na sopku Vesuv s výstupem, následovaným obědem a ochutnávkou
pravé neapolské pizzy.
Středa a čtvrtek
Oficiální volné tréninky začaly poté, co bylo doplněno startovní pole a začalo se porovnávat časy. Max se pohyboval se ztrátou 0,865 sekund na nejrychlejšího soupeře, což na začátek nebylo
vůbec špatné, navzdory tomu, že ho bolely žebra
z rozmlácené trati, která byla v úplně jiné
kondici než loni.
Max už trať v Sarnu u Neapole poznal
z předchozího roku, když ještě závodil ve třídě OK Junior, a moc se těšil na návrat. Nicméně, při testování v předchozích dnech zjistil, že trať je úplně jiná než loni a že je hodně rozbitá
a poskládaná z mnoha záplat. Možná je to horší než náš český Písek nebo německý Kerpen, kde Max závodil v minulé sezóně. To bylo pro něj velké zklamání.
Pátek
Následoval ještě jeden ranní oficiální
trénink, kde se porovnávaly časy pomocí oficiální časomíry a ne pouze
stopky v rukou mechanika. Zde se ztráta Maxe na nejrychlejšího soupeře
snížila na 0,764 sekund
Poté přišel měřený trénink a pro Maxe a jeho mechaniky to bylo překvapení, protože soupeři najednou zrychlili o zhruba jednu sekundu. Naštěstí se i Max dokázal zrychlit a i když byl stále s určitou ztrátou na nejrychlejšího, dokázal se přiblížit.
Odpoledne se jel první Eliminatory Heat A-B. Max měl nádherný start a posunul se na desáté místo, ale bohužel ho soupeř z Čínské lidové republiky při manévru vytlačil z dráhy a poslal tak na 11. místo. I přes to se Max nevzdal
a dokázal dojet do cíle na 19. pozici, což stačilo na 17. místo ve skupině A.
Sobota
V sobotu se nejprve jel ranní Warm Up, po kterém následoval další Eliminator Heat.
Max jel v této části závodu ve skupině A.
Max dokončil Eliminatory Heat A-C na 19. místě po penalizaci za spadlý přední nárazník. Následně dokončil Eliminatory Heat A-D na 14. místě, kde po velkém boji a dvou velkých krizových situacích určitě zaslouženě skončil
a byl spokojen..
Neděle
V neděli ráno proběhl Warm UP a poté následoval start do PREFINAL A, kde Max nastoupil z 9 řady. Díky trestným bodům z předchozích dní a celkovému umístění
na 35. místě se dokázal propracovat
na skvělé 14. místo.
Po úspěšném závodě PREFINAL B se v týmu rozšířila velká radost, protože to znamenalo, že Max bude moci jet ve finále na WSK, což je pro něj obrovský úspěch v jeho první sezóně.
Max startoval z 34. místa a nakonec dojel v cíli na 25. místě. Ačkoliv na tváři měl úsměv, trpěl velkou bolestí žeber a řekl: „Jsem rád, že jsem to vůbec dojel… Velká pecka.“
Velké poděkování všem partnerům, bez nichž by moje účast nebyla možná, stejně jako mechanikům
a rodině Macháč Motors.